Aleksander Denisiuk. UWM
Przekształcenia w OpenGL
- .. (Powrót)
Pobierz projekt, wyświetlający animowany sześcian - przeanalizuj kod:
- jak zaprogromowano, że strzałki zmieniają prędkość obrotu?
- jak do shadera są przekazywane macierze?
- jak do shadera są przekazywane wierzchołki?
- jak do shadera są przekazywane indeksy?
- skompiluj i uruchom,
- pobaw się trochę programem.
- przeanalizuj kod:
(2
punkty) Napisz program, wyświetlający k-dron.
(1 punkt) Zaprogramuj możliwość obrotu k-dronu:- niech strałki
Left,Rightobracają k-dron w lewo/w prawo, - strałki
Up,Downobracają k-dron w górę/w dół.
- niech strałki
(1 punkt) Rozbuduj program. Niech klawisz Page Upzbliża, zaśPage Down— oddala kamerę.
(1 punkt) Dodaj możliwość przełączenia projekcji perspektywicznej (klawisz Home) i prostopadłej (klawiszEnd). Przypomnę, że macierz projekcji prostopadłej dla bryły widzenia jest następująca:Upewnij się, że twój program poprawnie się zachowuje przy zmianie rozmiaru okna.
Uwaga o kartach Nvidia: jeżeli animacja jest spowolniona, można odznaczyć opcję Sync to VBlank. Czy wiesz, co ta opcja znaczy?- Termin oddania zadań:
- klasowych: na zajęciach. Zadania, oddane po terminie, warte są połowę punktów
- domowych: do momentu, gdy się pojawi następne zadanie. Zadania, oddane po terminie, warte są 0 (słownie: zero) punktów