- .. (Powrót)
(4
punkty) Zrób sobie zdjęcie około swojej latarni. Można oddać sam render.
Układ okien Compositing- Ctrl+Shift+Click wyświetla wyjście z noda w nodzie
Viewer Node- Warto podzielić okno
Compositor i ustawić po prawej Image Editor z wyjściem Viewer Node
- Dodaj zdjęcie z greenscreenem, przeskaluj je i przesuń
- Użyj obrazu rendera i nodu
Mix aby zmienić rozmiar płótna w greenscreenie
- Dodaj nod
Keying i wybierz kolor do filtrowania - Ustaw maskę
Garbage Matte - Dodaj nody
Dilate/Erose oraz Blur, aby poprawić granicę maski filtrującej - Dopasuj barwę z greenscreena do tej z rendera
- Użyj nodu
Blur aby trochę rozmyć render - Na koniec użyj nodu
Color Balance do ostatecznej korekcji zdjęciaLift podkręca ciemne barwyGamma koryguje barwy średniej tonacjiGain reguluje fragmenty rozjaśnione
(1 punkt) Tutorial. Na co zwrócić uwagę:- Dostosowanie światła. Światło Area
- Układ Compositing. Viewer Node. Zmniejszyć ilość iteracji Render=>Max Samples. Środkowy przycisk myszki (MMB), Alt+MMB
- Color Management Look, View Transform, Exposure
- Filter Glare. Skróty Ctrl+Shift+D, V, Alt+V.
- Lens Distortion
(1 punkt) Tutorial. Na co zwrócić uwagę:- Klatki kluczowe. Skrót I
- Dodanie obiektu
Empty. Skrót Shift+RightClick - Parentowanie kamery i emptiego:
Kamera, Empty, Ctrl+P. Keep Transform. Skrót R,R - Ustawianie klatek kluczowych na obrót emptiego. Układ okien Animation. Okno
Dope Sheet. Usuwanie niezmieniających się parametrów - Okno
Graph Editor. Skrót Home, Ctrl+MMB. Zmiana krzywej animacji - Ustawienie klatek kluczowych na skalowanie emptiego. Tryb normalizacji krzywych. Edycja krzywych.
- Zmiana ustawień animacji
- Termin oddania zadań:
- klasowych: na zajęciach. Zadania, oddane po terminie, warte są połowę punktów
- domowych: do momentu, gdy się pojawi następne zadanie. Zadania, oddane po terminie, warte są 0 (słownie: zero) punktów